Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, April 12, 2011

Helft consumenten gebruikt mobiele telefoon op winkelvloer

Op de winkelvloer maakt 48 procent van de consumenten gebruik van een mobiele telefoon om informatie over producten in te winnen. Eén jaar voordien maakte slechts 27 procent van zijn mobiele telefoon gebruik om informatie in te winnen. Dat is de conclusie van een onderzoek van ATG en Oracle. Er wordt aan toegevoegd dat jongere generaties op dat vlak het meest actief zijn, maar er wordt aan toegevoegd dat de oudere consumenten het grootste groeiritme laten optekenen.

Uit het onderzoek blijkt dat in de leeftijdsgroep tussen achttien en vierendertig jaar 60 procent van de consumenten met zijn mobiele telefoon op de winkelvloer informatie over producten inwint. Het jaar voordien was dat nog 41 procent. Bij consumenten tussen vijfendertig en vierenvijftig jaar werd een groei van 23 procent tot 44 procent opgetekend. Bij vijfenvijftigplussers werd een groei genoteerd van 19 procent naar 36 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat slechts 44 procent van de vrouwen op de winkelvloer gebruik maakt van zijn mobiele telefoon om informatie over producten in te winnen, maar één jaar geleden was dat slechts 24 procent. Bij mannen wordt echter een score van 51 procent opgetekend, tegenover 30 procent het jaar voordien. Uit het onderzoek blijkt dat in eerste instantie prijzen worden vergeleken (16 procent), gevolgd door een bezoek aan een website van een merk of winkel (10 procent), het zoeken van coupons en discounts (7 procent) en het raadplegen van voorraden en besprekingen (6 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home