Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 11, 2011

Online reclame moet nog grotere transparantie creëren

De online reclamesector moet een grotere transparantie en controle mogelijk maken. Dat zegt het online reclameplatform Magnetic, dat zegt zijn adverteerders de mogelijkheid te bieden om te controleren op welke websites hun reclames verschijnen en welke sleutelwoorden worden gebruikt voor de campagne. Naarmate meer adverteerders en merken zich op het internet richten, wensen ze volgens Magnetic immers meer informatie over de plaatsing van reclames en de reacties van de consumenten.

"Sinds het begin van het jaar hebben al verscheidene reclameplatforms - zoals Exelate, BrightRoll of DoubleVerify - upgrades of nieuwe initiatieven ontwikkeld die merken meer informatie verstrekken over hun reclamecampagnes," aldus het webmagazine Bizreport.com. "Josh Shatkin-Margolis, chief executive van Magnetic, voert daarbij aan vele reclamenetwerken nog met onbekende algoritmes werken, maar wil de adverteerder meer concrete informatie over zijn campagnes verkrijgen."

"Verscheidene rapporten voeren aan dat online reclame dit jaar een sterke groei zal kennen, waarbij een aantal waarnemers gewag maken van een stijging met minstens 10 procent," voert BizReport nog aan. "Het publiek besteedt nagenoeg 40 procent van zijn tijd aan het internet, maar slechts 8 procent aan online reclame. Er is dan ook nog een groot groeipotentieel. Dat groeipotentieel wordt echter gemakkelijker gerealiseerd wanneer marketeers hun publiek kennen en weten hoe ze die doelgroep moeten bereiken. Transparantie kan daarvoor een belangrijke hefboom zijn."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home