Nieuw recordaantal coupons op Amerikaanse markt
Het gebruik van coupons heeft in de Verenigde Staten het voorbije jaar een nieuw record bereikt. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau NCH Marketing. In totaal werden er vorig jaar 332 miljard coupons verspreid. Dat is een stijging met 6,8 procent tegenover het jaar voordien. Daarmee wordt twee jaar op rij opnieuw een groei opgetekend, nadat het jaar voordien een terugval met 1,4 procent tot 281 miljard coupons werd opgetekend.
De voorbije vijf jaar is de distributie van coupons op de Amerikaanse markt met 19 procent gestegen. De totale waarde van de verdeelde coupons steeg het voorbije jaar met 13,9 procent tot 485 miljard dollar. Dat bedrag is de voorbije vijf jaar met 47,4 procent gestegen, waarbij een onafgebroken groei werd opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat huishoudelijke producten het voorbije jaar een aandeel van 65,2 procent hadden. Dat is het hoogste marktaandeel sinds vier jaar, toen de sector 66,8 procent van alle verdeelde coupons vertegenwoordigde.
De onderzoekers voegen er aan toe dat het voorbije jaar 216 miljard coupons voor huishoudproducten werden verdeeld. Dat is een stijging met 8 procent tegenover het jaar voordien en 21,3 procent meer dan vijf jaar geleden. Alleen drie jaar geleden werd een terugval met 5 procent tot 181 miljard coupons opgetekend. Coupons voor lichaamsverzorgingsproducten lieten het voorbije jaar een stijging met 4,5 procent tot 116 miljard exemplaren optekenen. De voorbije vijf jaar werd een groei met 14,9 procent genoteerd.
De voorbije vijf jaar is de distributie van coupons op de Amerikaanse markt met 19 procent gestegen. De totale waarde van de verdeelde coupons steeg het voorbije jaar met 13,9 procent tot 485 miljard dollar. Dat bedrag is de voorbije vijf jaar met 47,4 procent gestegen, waarbij een onafgebroken groei werd opgetekend. Er wordt aan toegevoegd dat huishoudelijke producten het voorbije jaar een aandeel van 65,2 procent hadden. Dat is het hoogste marktaandeel sinds vier jaar, toen de sector 66,8 procent van alle verdeelde coupons vertegenwoordigde.
De onderzoekers voegen er aan toe dat het voorbije jaar 216 miljard coupons voor huishoudproducten werden verdeeld. Dat is een stijging met 8 procent tegenover het jaar voordien en 21,3 procent meer dan vijf jaar geleden. Alleen drie jaar geleden werd een terugval met 5 procent tot 181 miljard coupons opgetekend. Coupons voor lichaamsverzorgingsproducten lieten het voorbije jaar een stijging met 4,5 procent tot 116 miljard exemplaren optekenen. De voorbije vijf jaar werd een groei met 14,9 procent genoteerd.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home