Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, April 10, 2011

Sport moet meer gebruik maken van internet-televisie

Een aantal autoconstructeurs wil dat de wedstrijden van het World Rally Championship (WRC) niet alleen op televisie worden getoond, maar ook met live-streaming op het internet voor het publiek toegankelijk zouden worden gemaakt. Olivier Quesnet, teamverantwoordelijke van Citroën, merkt daarbij op dat er al lang gesproken wordt over de mogelijkheden van online verslaggeving over de sport, maar tot nu toe is daar volgens hem helemaal niets van te merken geweest.

Toen het bureau North One Sport twee jaar de rechten toegewezen kreeg voor de wereldwijde promotie van het rallykampioenschap, werd het internet als één van de brandpunten van die strategie naar voor geschoven. De autoconstructeurs vinden echter dat er tot nu te weinig inspanningen zijn geleverd op dat gebied. "Er is wel een groot video-aanbod op de officiële website van het wereldkampioenschap, maar Ford en Citroën dat er achter live-streaming nog veel onaangeroerde mogelijkheden schuil gaan," aldus het webmagazine Sportbusiness.com.

"North One Sport heeft een unieke kans om een marktleider te worden op het gebied van technologie, door de rallysport langs internet-televisie tot bij het publiek te brengen," voert Gerard Quinn, sportmanager bij Ford, aan. "Het is schitterend om wedstrijden in steden zoals Lissabon en Guanajuato te kunnen brengen, maar er moet vooral gewerkt worden aan internet-televisie. Dat vormt de toekomst. Er moeten dringend in die richting initiatieven worden genomen, want dat is een evolutie die door het publiek wordt verwacht."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home