Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, April 10, 2011

Moeders hebben een voorkeur voor smartphones

Moeders zijn meer geneigd dan andere vrouwen om een smartphone te bezitten. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de website BabyCenter. Daarbij wordt opgemerkt dat 53 procent van de betrokkenen aangeven een smartphone te hebben gekocht als een direct gevolg van het moederschap. Daarmee zijn moeders 18 procent meer geneigd om een smartphone te bezitten dan de gemiddelde vrouwelijke populatie.

"Het bezit van een smartphone is bij moeders de voorbije twee jaar met 64 procent gestegen," merken de onderzoekers op. "Bovendien geeft 51 procent van de betrokken moeders toe aan hun smartphone verhangen te zijn en 46 procent merkt op actie ondernomen te hebben als gevolg van een reclame op hun toestel. Daarbij zijn vooral coupons, aanbiedingen in de directe omgeving en barcode-scanning de meest populaire activiteiten."

Er wordt aan toegevoegd dat 68 procent van de moeders hun smartphone gebruiken tijdens het winkelen. Dat is 15 procent meer dan de gemiddelde vrouwelijke populatie. De onderzoekers merken op dat 46 procent van de ondervraagde vrouwen van mening is dat de winkelvloer het meest aangewezen tijdstip is om op hun smartphone informatie te ontvangen over een bepaald product. Verder blijkt dat 62 procent van de moeders applicaties gebruiken om producten te onderzoeken of prijzen te vergelijken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home