Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, April 10, 2011

Twee op vijf consumenten combineert televisie met internet

In de Verenigde Staten heeft 43 procent van de consumenten gebruik gemaakt van het internet of sociale media voor televisie-gerelateerde activiteiten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Harris. Tot die activiteiten behoren het bekijken van online televisie-programma's, het verzamelen van informatie over de uitzending of het plaatsen van commentaren. Eén op drie consumenten doet dat na de afloop van het televisieprogramma, tegenover 18 procent voor de aanvang en 17 procent tijdens de uitzending.

De onderzoekers voegen er aan toe dat het gebruik van het internet rond televisie-programma's het hoogst ligt in de leeftijdscategorie tussen achttien en vierentwintig jaar (59 procent), om gradueel af te nemen bij de oudere leeftijdscategorieën. Bij vijfenvijftigplussers wordt nog een scroe van 28 procent gemeld. Ook wordt opgemerkt dat de activiteit het hoogst ligt bij de universitair gevormden (48 procent). Bij consumenten met een diploma middelbaar onderwijs bedraagt dat nog 35 procent.

Harris merkt wel op dat de niveaus bij mannen (43 procent) en vrouwen (42 procent) nagenoeg even hoog liggen. Daarentegen ligt de activiteit in gezinnen met kinderen (47 procent) opvallend hoger dan in kinderloze huishoudens (40 procent). De belangrijkste reden voor die activiteiten zijn het vergaren van informatie (76 procent), gevolgd door analyses en korte inhouden (68 procent), het vinden van bronnen van bijkomend entertainment (67 procent). Het contact met andere kijkers is voor 51 procent belangrijk.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home