Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 11, 2011

LinkedIn bijzonder nuttig in btob-campagnes marketeers

Het sociale netwerk LinkedIn is in de btob-markt een bijzonder belangrijk instrument. Dat blijkt uit een onderzoek van het burau BtoB. Daarbij wordt opgemerkt dat 93 procent van de btob-marketeers sociale media in hun marketing opnemen. Daarbij wordt het vaakst gebruik gemaakt van LinkedIn (72 procent), gevolgd door Facebook (71 procent) en Twitter (67 procent). Er wordt echter aan toegevoegd dat 26 procent van de marketeers LinkedIn als hun belangrijkste sociale mediakanaal naar voor schuift.

LinkedIn gaat daarbij Facebook (20 procent), blogs (19 procent), klantencommunities (14 procent) en YouTube (7 procent) vooraf. Er wordt aan toegevoegd dat LinkedIn vooral de voorkeur krijgt voor lead-generation, terwijl bij branding vooral gekeken zou worden naar Facebook, blogging en YouTube. De onderzoekers wijzen erop dat gebruikers van LinkedIn andere leden uitnodigen tot een directe interactie. Die karakteristieken trekken volgens BtoB ook de marketeers aan.

De onderzoekers merken op dat de marketeers aangeven dat die campagnes in LinkedIn ook leiden tot meer leads, die bovendien ook van hogere kwaliteit zouden zijn. LinkedIn heeft inmiddels meer dan 100 miljoen leden. Op dit ogenblik zou het sociale netwerk aangroeien met een tempo van ongeveer één miljoen nieuwe gebruikers per week. Volgens een aantal waarnemers vormen sociale media het snelstgroeiende marketing-media in de categorie business-to-business.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home