Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 11, 2011

Sociale media-reclame levert meerwaarde op voor adverteerder

Naarmate het online tijdsverbruik steeds meer richting sociale media en games verschuift, maakt ook een nieuw type van reclame opgang. In plaats van advertenties te plaatsen op basis van de interesses, demografieën en voorkeuren, kunnen adverteerders volgens het bureau Appsavvy nu ook rekening houden met de sociale activiteiten van de consumenten. Chris Cunningham, chief executive van Appsavvy, merkt op dat de sociale media het internet in belangrijke mate hebben veranderd, maar de basisprincipes van reclame blijven volgens hem ook hier gelden.

"Reclame in de sociale media blijkt bijzonder efficiënt te zijn," voert Appsavvy aan. "Reclames met applicaties en websites in een sociale media-omgeving blijken een engagement te creëren dat zeven keer hoger ligt dan bij display-reclames. Bovendien is uit de analyse gebleken dat sociale media-reclame ook een grotere return-on-investment creëren dan rich media en statische display-reclame. Alleen betaalde zoekopdrachten leveren een hogere return-on-investment op dan de sociale omgeving."

In sociale games presteren sociale media volgens Appsavvy echter beter dan alle andere reclameformaten, met inbegrip van betaalde zoekopdrachten. "De reden achter de prestaties van sociale media zijn heel logisch," stipt Appsavvy aan. "Er worden relevante reclames aangeboden, gebaseerd op intenties en gepresenteerd in een uitnodigend formaat op een ogenblik dat de consument actief is. De meest succesvolle sociale media-reclames sluiten dan ook naadloos aan bij de natuurlijke stroom activiteiten."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home