Reclame op Chinese automarkt wordt complexer
Autoproducenten die hun positie op de Chinese markt willen versterken, moeten met een aantal cruciale gegevens rekening houden. Dat is de conclusie van een onderzoek van Volkswagen, MediaCom en Millward Brown. Daarbij wordt opgemerkt dat de blijvende economische groei en de toenemende welvaart bij de Chinese consument een nieuw verwachtingspatroon hebben gecreëerd waar de autoconstructeurs moeten proberen in te spelen.
"De Chinese consument heeft volgens het rapport veel meer keuzes dan in het verleden en dat geldt ook voor de wagen waarmee ze willen rijden," merkt het webmagazine Warc.com op. "Bovendien is volgens de onderzoekers ook het medialandschap dat de consument van commerciële informatie voorziet, complexer, meer gefragmenteerd en socialer geworden. Digitale kanalen hebben op dit ogenblik een belangrijke impact of alle fases uit het aankoopproces."
In het rapport wordt opgemerkt dat het vertrouwen in officiële websites van merken en gespecialiseerde automotive-portals kan worden vergeleken met het vertrouwen in de staatstelevisie CCTV, die kan bogen op hoge niveaus van geloofwaardigheid. "Maar ook de traditionele media behouden hun cruciale status. Digitale kanalen vormen niet het enige medium en moeten gebruikt worden in combinatie met andere boodschappen. Die andere media zijn bijzonder goed geplaatst om specifieke en cruciale doelgroepen te bereiken."
"De Chinese consument heeft volgens het rapport veel meer keuzes dan in het verleden en dat geldt ook voor de wagen waarmee ze willen rijden," merkt het webmagazine Warc.com op. "Bovendien is volgens de onderzoekers ook het medialandschap dat de consument van commerciële informatie voorziet, complexer, meer gefragmenteerd en socialer geworden. Digitale kanalen hebben op dit ogenblik een belangrijke impact of alle fases uit het aankoopproces."
In het rapport wordt opgemerkt dat het vertrouwen in officiële websites van merken en gespecialiseerde automotive-portals kan worden vergeleken met het vertrouwen in de staatstelevisie CCTV, die kan bogen op hoge niveaus van geloofwaardigheid. "Maar ook de traditionele media behouden hun cruciale status. Digitale kanalen vormen niet het enige medium en moeten gebruikt worden in combinatie met andere boodschappen. Die andere media zijn bijzonder goed geplaatst om specifieke en cruciale doelgroepen te bereiken."
Labels: automotive, China, reclame
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home