Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, April 13, 2011

Ramingen Amerikaanse reclamebestedingen naar boven bijgesteld

De Amerikaanse reclamesector zal dit jaar een groei kennen met 2,5 procent. Dat zegt het bureau ZenithOptimedia. In december vorig jaar werd nog gewag gemaakt van een groei met 2,4 procent, maar door de verbeterde economische omstandigheden en de herstellende arbeidsmarkt moeten die vooruitzichten volgens het bureau naar boven worden bijgesteld. Die verbeterde voorwaarden hebben er volgens ZenithOptimedia er immers voor gezorgd dat de adverteerders hun marketingbudgetten hebben opgetrokken.

"Volgens de jongste ramingen van het Internationaal Monetair Fonds zal de Amerikaanse economie dit jaar met 2,8 procent," merken de onderzoekers op. "Er moet echter de volgende maanden ook met tegenwind worden rekening gehouden. Onder meer moet worden verwacht dat de groeiramingen van wereldwijde reclamebestedingen dit jaar van 4,6 procent tot 4,2 procent zullen moeten worden teruggebracht, te wijten aan de politieke onrust in het Midden-Oosten en de aardbeving in Japan."

Er wordt aan toegevoegd dat de militaire interventies in het olierijke Libiƫ tot een hogere energieprijs hebben geleid, wat zijn impact zou kunnen hebben op de consumentenbestedingen en dus in een tweede fase op de reclamebestedingen. "Het is op dit ogenblik moeilijk te voorspellen hoe de situatie zich verder zal evolueren," merken de onderzoekers op. "Indien de olieprijzen zouden blijven stijgen, zouden de reclamebestedingen in de ontwikkelde wereld en wereldwijd kunnen terugvallen."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home