Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, April 30, 2011

Cricket stimuleert groeit online videomarkt India

De online videomarkt van India heeft tijdens de maanden februari en maart een opmerkelijke groei gekend. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. De stijging is volgens Joe Nguyen, vice-president Zuidoost-Aziƫ bij ComScore, te danken aan de Cricket World Cup. Daarbij wordt erop gewezen dat tijdens de maand maart meer dan 37 miljoen videostreams werden bekeken op sportsites. Tijdens de maand januari was op diezelfde websites een niveau van 3,4 miljoen video's opgetekend.

"Online video werd tijdens de jongste editie van de Cricket World Cup een belangrijk beeldkanaal," stipt Joe Nguyen aan. "Die platformen bieden de consument immers de mogelijkheid om op het werk of thuis heel gebruiksvriendelijk wedstrijden te volgen of herhalingen te bekijken, waardoor ze onafgebroken deel kunnen uitmaken van het evenement. Naarmate de streaming-kwaliteit verbetert en breedband verder toegankelijk wordt gemaakt, mag worden verwacht dat online video een steeds groter belang krijgt in grote sportevenementen."

De websites van het internetbedrijf Google namen daarbij het grootste gedeelte van de streams voor hun rekening. In totaal kwam Google tijdens de maand aan 24,7 unieke videokijkers, waarbij een totaal van 814 miljoen video's werden bekeken. Google heeft zijn positie te danken aan dochterbedrijf YouTube, dat 99 procent van alle videotrafiek bij het internet vertegenwoordigde. Op de tweede plaats staat Facebook met 96 miljoen video's, gevolgd door Yahoo (36 miljoen video's), Metacafe (28 miljoen video's) en ESPN (27 miljoen video's). In totaal werden 32 miljoen kijkers geteld.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home