Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, April 30, 2011

Facebook vertegenwoordigt kwart online display-reclame

Het sociaal netwerk Facebook vertegenwoordigde tijdens het vierde kwartaal 25,8 procent van de totale Amerikaanse online display-reclame. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Tijdens het kwartaal voordien had Facebook een aandeel van 23,1 procent in de display-reclame op het Amerikaanse internet. De groei van Facebook ging volgens de onderzoekers vooral ten koste van Yahoo, dat zijn aandeel van 11 procent naar 9,7 procent zag terugvallen. Het aandeel van Fox Interactive Media viel van 3,8 procent op 2,4 procent terug.

Het aandeel van Microsoft viel terug van 5 procent naar 4,5 procent, terwijl Google een daling van 2,7 procent naar 2,4 procent liet optekenen. America Online (AOL) liet een lichte stijging van 2,4 procent naar 2,5 procent noteren. In totaal werden tijdens het vierde kwartaal van vorig jaar op het Amerikaanse internet meer dan 1,3 triljoen reclame-impressies genoteerd. Dat is ongeveer status-quo tegenover het kwartaal voordien.

"De cijfers tonen de groeiende dominantie van Facebook op het gebied van display-reclame," merkt ComScore op. "Facebook kan immers terugvallen op een wereldwijd publiek van meer dan 500 miljoen internet-gebruikers. Bovendien tonen de gebruikers van Facebook ook een groter engagement dan op de grote webportals het geval is." Facebook onttroonde vorig jaar Yahoo als belangrijkste online platform voor display-reclame op de Amerikaanse markt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home