Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 29, 2011

Facebook en email eerste communicatiemiddel voor huismoeders

Het sociale netwerk Facebook en email zijn de dominante vormen van de online communicatie van huismoeders. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Lucid Marketing. Daarbij wordt opgemerkt dat 93 procent van de Amerikaanse huismoeders gebruik maken van Facebook, terwijl 91 procent via email communiceert. Daarna volgen de microbloggingsite Twitter (36 procent) en blogs (34 procent). Nog verder volgt het sociale netwerk MySpace (20 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat 98 procent van de huismoeders minstens één keer per dag hun email controleren. Ook Facebook (84 procent) en nieuwssites (60 procent) worden vaak dagelijks geraadpleegd. De onderzoekers merken wel op dat 60 procent van de Amerikaanse huismoeders ook nog elke dag naar de telefoon grijpt. Lucid Marketing stelt verder dat 83 procent van de Amerikaanse huismoeders aangeeft door email nieuwe dingen te leren, gevolgd door Facebook (76 procent) en persoonlijke gesprekken (73 procent). Verder volgen blogs (66 procent) en televisie (65 procent).

Om nieuwe informatie te verspreiden wordt echter in eerste instantie beroep gedaan op persoonlijke gesprekken en email (84 procent). Bijna 80 procent maakt gebruik van de telefoon, gevolgd door Facebook (69 procent). De onderzoekers merken op dat huismoeders informatie in eerste instantie delen met hun partner (94 procent), gevolgd door bloedverwanten zoals een zus of een moeder en hun beste vrienden (90 procent). Daarna volgen vriendinnen (86 procent) en de tweede ouder (78 procent).

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home