Procedures online winkelen blijft consument storen
Retailers moeten de nodige aandacht blijven besteden aan hun online winkels. Dat zeggen onderzoekers van het bureau Plimus, dat tot de vaststelling kwam dat de Britse consument zich blijft storen aan de complexe procedures en gebrekkige transacties. Er wordt echter opgemerkt dat er gelukkig ook een positieve evolutie valt op te tekenen, aangezien de consument meer online aankopen doet dan vorig jaar. Indien de barrières voor een vlotte online winkelervaring zouden kunnen worden weggenomen, zouden de cijfers van verkoop op het internet volgens Plimus zelfs exponentieel kunnen groeien.
Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de consumenten dit jaar meer online winkelt dan vorig jaar. Volgens 66 procent is de gebruiksvriendelijkheid van de transactie-procedures de meest belangrijke factor. Er wordt aan toegevoegd dat 20 procent van de respondenten aangeeft dat lange en complexe bestelformulieren één van de redenen zijn om een online winkelkar achter te laten. Ook zegt 20 procent vaker online te zullen winkelen in de check-out eenvoudiger zou zijn.
"Het verminderen van de angst van de consument voor het maken van een online aankoop is essentieel voor de ervaring van het winkelen op het internet," merkt Charlie Born, vice-president marketing bij Plimus, op. "Er zijn ongetwijfeld een aantal andere factoren gemoeid bij de aankoopbeslissing, maar het wegnemen van onnodige stress en barrières zouden retailers kunnen helpen om een aankoop te laten afronden. Er moet dan ook een transactie worden gecreëerd waarbij de aankoop een naadloos onderdeel vormt van de content-ervaring."
Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de consumenten dit jaar meer online winkelt dan vorig jaar. Volgens 66 procent is de gebruiksvriendelijkheid van de transactie-procedures de meest belangrijke factor. Er wordt aan toegevoegd dat 20 procent van de respondenten aangeeft dat lange en complexe bestelformulieren één van de redenen zijn om een online winkelkar achter te laten. Ook zegt 20 procent vaker online te zullen winkelen in de check-out eenvoudiger zou zijn.
"Het verminderen van de angst van de consument voor het maken van een online aankoop is essentieel voor de ervaring van het winkelen op het internet," merkt Charlie Born, vice-president marketing bij Plimus, op. "Er zijn ongetwijfeld een aantal andere factoren gemoeid bij de aankoopbeslissing, maar het wegnemen van onnodige stress en barrières zouden retailers kunnen helpen om een aankoop te laten afronden. Er moet dan ook een transactie worden gecreëerd waarbij de aankoop een naadloos onderdeel vormt van de content-ervaring."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home