Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 28, 2011

Consument zoekt vooral op Google naar antwoorden

De zoekmachine Google wordt door het grootste gedeelte van het publiek gebruikt om een antwoord te vinden op allerlei vragen. Dat is de conclusie van een Amerikaanse onderzoek van de website Ask.com. Daaruit blijkt dat 73 procent van de Amerikaanse internet-populatie beroep doet op Google om antwoorden te vinden op vragen en problemen. Op de tweede plaats staat Ask.com met 34 procent. Daarna volgen Yahoo Search (30 procent), Bing (26 procent) en Yahoo Answers (24 procent).

De andere online bestemming met een dubbelcijferige score voor het beantwoorden van vragen is Answers.com-WikiAnswers (19 procent). Wanneer echter naar specifieke antwoord-websites wordt gepolst, wordt door 53 procent van de respondenten Ask.com of AskJeeves genoemd. Google staat op de tweede plaats met een score van 44 procent, gevolgd door Yahoo Search (28 procent), Bing (21 procent) en Wikipedia (11 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat 82 procent van de respondenten antwoordsites relatief relevant beoordeelt. Een groep van 15 procent vindt antwoordsites weinig relevant, maar slechts 3 procent ziet er helemaal geen relevantie in. Een groot gedeelte van de respondenten geeft aan dat antwoordsites bepaalde tekortkomingen van traditionele zoekmachines kunnen opvangen. Volgens 32 procent moet er immers door de resultaten van zoekmachines moet worden gezocht om een bevredigend antwoord te vinden en 25 procent zegt dat daarvoor meerdere zoekmachines moeten worden gebruikt.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home