Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, April 27, 2011

Ook internet krijgt een lentegevoel

De lente laat zich ook voelen op het internet. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau ComScore over het Amerikaanse internetgebruik. Daarbij wordt opgemerkt dat natuursites tijdens de maand maart bijna 20 miljoen bezoekers lieten optekenen. Dat betekent een stijging met 11 procent tegenover de maand februari. Daarmee vormden natuursites de snelstgroeiende categorie van het hele Amerikaanse internet.

Ook de online reissector liet volgens ComScore tijdens de maand maart een opmerkelijke groei optekenen. "Verscheidene subcategorieƫn van de online reiscategorie rangschikten zich bij de snelste groeiende internet-activiteiten," merken de onderzoekers op. "Websites rond reisinformatie lieten meer dan 61,4 miljoen bezoekers optekenen. Dat betekende een stijging met 10 procent tegenover de maand februari."

Eenzelfde trend werd ook opgetekend bij de online autoverhuur, waar een groei met 9 procent tot 6 miljoen unieke bezoekers werd genoteerd. Datzelfde geldt ook voor de doe-het-zelf sector, waar een stijging met 10 procent tot 49 miljoen bezoekers werd gemeld. ComScore merkt verder op dat Yahoo met 179,5 miljoen bezoekers tijdens de maand maart de belangrijkste online bestemming was, gevolgd door Google-sites (176,8 miljoen) en Microsoft-sites (176,4 miljoen). Nieuwkomers in de top vijftig waren FoxNews.com (41ste), Time Warner (49ste) en Buzz Media (50ste).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home