Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, April 26, 2011

Rusland werkt nog met oude online reclameregels

Een vernieuwde aanpak heeft de doorklik-ratio's van online reclame opnieuw kunnen stimuleren, maar Rusland vormt daarin een opvallende uitzondering. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 10 procent van de Russische online populatie op display-reclames klikt, maar bovendien is deze groep volgens ComScore ook niet respresentatief voor de totale Russische internet-bevolking.

"De doorklik-ratio's van online reclame zijn de voorbije jaren gevoelig gedaald, wat adverteerders heeft aangezet om een nieuwe aanpak uit te werken," voert het webmagazine Bizreport.com aan. "Relevante en contextuele reclame lijkt bij het publiek aan te slaan, maar in Rusland is dat vreemd genoeg niet het geval." Er wordt aan toegevoegd dat slechts 2 procent van de Russische online populatie frequent op reclames doorklikt, terwijl 3 procent een gematigd click-gedrag zou vertonen.

ComScore merkt wel op dat adverteerders wereldwijd inmiddels beseffen dat doorklik-ratio's niet het belangrijkste resultaat van online campagnes zijn, maar dat vooral moet worden gekeken naar interesse of engagement. "Russische bedrijven en adverteerders blijven echter de nadruk leggen op de doorklik-ratio's," voert het onderzoeksbureau aan. "Indien de digitale media in Rusland zijn terechte gedeelte van de reclame-bestedingen wil krijgen, zal er van die enge benadering moeten worden afgestapt."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home