Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 25, 2011

Duurdere brandstof ook slecht teken voor online retail

Algemeen wordt verondersteld dat de hogere brandstofprijzen de consument zullen aanzetten om meer online te gaan shoppen, maar volgens het onderzoeksbureau ComScore moeten daar een aantal vraagtekens achter worden geplaatst. Het is volgens ComScore zelfs helemaal niet onmogelijk dat duurdere benzineprijzen een negatieve impact zouden hebben op het online shoppen omdat de consument die budgetten zal gebruiken om de impact van de duurdere benzine op te vangen.

"Een rapport van MasterCard Advisors stelt dat de duurdere benzineprijzen de consument aanzet om dichter bij huis te shoppen en ook de frequentie van het winkelen te zullen afbouwen," merkt het online magazine Bizreport.com. "Er wordt aan toegevoegd dat de hogere benzineprijzen weliswaar een impact zullen hebben op de totale economische heropleving van de Verenigde Staten, maar wel zal bijdragen tot een verhoogde activiteit van e-commerce."

Volgens ComScore zullen de hogere benzineprijzen geen voordeel opleveren voor de online retail en er daarentegen vooral toe leiden dat er minder zal worden besteed aan niet-essentiƫle producten. "De onderzoekers verwachten dat de grotere druk op het bestedingsbudget er vooral toe zal leiden dat mensen hun online bestedingen zullen terugschroeven en die besparingen zullen gebruiken voor de aankoop van de duurdere benzine," stelt Bizreport.com nog.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home