Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, April 24, 2011

Tablet hoeft geen alternatief te zijn voor desktop

Tablets vormen geen alternatief voor computers. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau YouGov. Daaruit blijkt dat steeds meer consumenten weliswaar geïnteresseerd zijn in de aankoop van een tablet, maar de meerderheid zegt het apparaat niet bestempelen als een vervangmiddel voor de computer. De onderzoekers voegen er aan toe dat de tablet-verkoop werkelijk op kruissnelheid zal komen als de prijs tot ongeveer 400 dollar zal dalen.

Uit het onderzoek blijkt dat 13 procent van de Britse consumenten geïnteresseerd is om een tablet te kopen. "Daarbij heeft twee derde al beslist welk model zal worden aangekocht," voeren de onderzoekers. "Door 76 procent wordt de tablet echter niet gezien als een alternatief voor een traditionele computer, maar wordt opgemerkt dat beide toestellen naast elkaar zullen worden gebruikt. Slechts 16 procent ziet een tablet als een alternatief voor een computer en 9 procent als een alternatief voor een netbook."

Er wordt aan toegevoegd dat een prijs van 400 dollar geïnteresseerde consumenten kan aanzetten om een tablet te kopen. "Minder enthousiaste gebruikers zullen echter pas overtuigd kunnen worden wanneer de prijs verder gezakt is tot ongeveer 240 dollar," merken de onderzoekers op. Uit het onderzoek blijkt dat de Samsung Galaxy Tab in Groot-Brittannië de voorbije twaalf maand de meest populaire tablet was (11 procent), gevolgd door de iPad (7 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home