Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, April 23, 2011

Restaurantsector moet meer aandacht hebben voor mobiel aanbod

De restaurantsector investeert weinig in mobiele platformen en dreigt daardoor een belangrijke doelgroep te missen. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bedrijf Livebookings, aanbieder van online reservatie-toepassingen. Er wordt opgemerkt dat slechts 2,6 procent van de Britse restaurants en bars hun websites geoptimaliseerd hebben voor een toegang met smartphones. Nochtans blijkt 36 procent van de Britse consumenten over een smartphone te beschikken, terwijl mobiele toestellen inmiddels 23 procent van de totale online browsing vertegenwoordigen.

"Restaurants kunnen de populariteit van de mobiele technologieën niet negeren," merkt Andris Berzins, chief marketing officer bij Livebookings, op tegenover het webmagazine Bizreport.com. "De hedendaagse consument wil vierentwintig uur per dag en zeven dagen per week een directe toegang tot de gewenste diensten. Net zoals andere diensten-industrieën, moet ook de restaurantsector inspelen op het veranderende consumentengedrag en de mobiele technologieën adopteren om een kwaliteitsvolle consumentenbeleving te garanderen."

Livebookings voegt er aan toe dat de consument steeds meer gewonnen raakt voor restaurantboekingen via het internet of mobiele platformen. "Er wordt dan ook een groeiende tendens opgetekend," merkt Berzins nog op. "Vorig jaar werden via Livebookings in totaal zeven miljoen diners geboekt. Dit jaar vertegenwoordigde echter alleen al de maand maart alleen meer dan één miljoen reservaties." Hij voegt er aan toe dat deze systemen van de uitbaters ook niet langer een zware informatica-investering vergen, maar alleen een toegang tot het internet vereisen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home