Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 22, 2011

Virtuele valuta slaan ook in bij online video

Virtuele valuta spreken niet langer alleen gamers aan. Dat is de conclusie van een rapport van het sociale videobedrijf Jun Group. Daarbij wordt opgemerkt dat ook video-kijkers geïnteresseerd zijn in virtuele valuta, die volgens Jun Group consumenten aanzetten om meer videocontent in de sociale ruimte te bekijken. Mitchell Reichgut, chief executive van Jun Group, stelt dat de meeste adverteerders bij sociale video in de eerste plaats aan fan-pagina's denken, terwijl de daadwerkelijke actie voor de consumenten plaatsgrijpt in sociale games.

Jun Group biedt spelers de mogelijkheid om video te kijken in ruil voor virtuele goederen. "De methode levert tientallen miljoenen sociale videoviews op voor de cliënten van Jun Group," wordt er opgemerkt. "Bovendien is elke videoview een gewilde keuze van de bezoeker." Reichgut geeft aan in eerste instantie terughoudend geweest te zijn om bezoekers aan te zetten video's te bekijken, maar de resultaten waren volgens hem opmerkelijk.

Hij voert aan dat 90 procent van de bezoekers hun video's helemaal uitkeken. "Bovendien blijkt 3 procent tot 5 procent aan te bevelen, met anderen te delen of te becommentariëren," merkt Reichgut op. "Dat zijn cijfers die andere video-categorieën niet kennen." ConAgra Foods, één van de klanten van Jun Group, merkt op dat deze video-campagnes de adverteerder toelaten om op een niet-storende manier contact te leggen met de consument.

TheBroth, producent van het populaire game Barn Buddy, merkt op dat virtuele valuta de toekomst van digitale video vormt. "De gebruiker houdt ervan om met het bekijken van video's punten te winnen," merkt Markus Weichselbaum, chief executive van TheBroth op. "Men zal in de toekomst dan ook steeds meer ontwikkelaars kunnen opmerken die in deze richting werken."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home