Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, April 21, 2011

Groeilanden worden belangrijkste markt compacte wagens

In groeimarkten worden op dit ogenblik meer compacte wagens verkocht dan in de meer mature markten. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau JD Power & Associates. De groeimarkten vertegenwoordigden het voorbije jaar 51 procent van de wereldwijde verkoop van compacte wagens. De trend wordt volgens de onderzoekers grotendeels getrokken door de groei op de Chinese markt. Verwacht wordt dat de groeimarkten tegen het midden van het decennium 60 procent van de totale markt zullen vertegenwoordigen.

China wordt met 29 miljoen exemplaren tegen het midden van het decennium volgens het rapport de grootste individuele markt voor compacte wagens. Op dat ogenblik zouden er op de Chinese markt 29 miljoen exemplaren worden verkocht. De Verenigde Staten volgen met 16,5 miljoen exemplaren op de tweede plaats. "Mature markten zoals de Verenigde Staten, Western-Europa en Japan en zullen pas tegen het midden van het decennium opnieuw het niveau halen dat bereikt werd voor het uitbreken van de economische crisis," aldus JD Power.

Tijdens de volgende periode zullen de mature markten volgens het rapport dan ook worden overvleugeld door groeimarkten zoals Braziliƫ, India, China en Rusland. Verwacht wordt dat in het midden van het decennium in totaal 103 miljoen compacte wagens zullen worden verkocht. Dat betekent een groei met 34 procent tijdens de volgende vier jaar. Tegen het einde van het decennium wordt een verkoop van 125 miljoen exemplaren in het vooruitzicht gesteld. Dat is een stijging met 62 procent tegenover het huidige niveau.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home