Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, April 20, 2011

Jonge volwassenen het meest actief met geolocalisatie

Geolocalisatie-applicaties voor smartphones zijn het meest gekend door jonge volwassenen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het digitaal marketingbureau White Horse. In de leeftijdsgroep tussen twintig en negenentwintig jaar is 60 procent van de gebruikers van smartphones bekend met geolocalisatie-applicaties. In de leeftijdsgroep tussen veertien en negentien jaar is nog 50 procent van de consumenten zich bewust van deze toepassingen. Bij vijftigplussers daalt dat cijfer echter tot minder dan 30 procent.

De onderzoekers merken op dat de meeste gebruikers van geolocalisatie-applicaties enkele keren per week van de toepassingen gebruik maakt en niet enkele keren per dag, zoals dat het geval is bij sociale netwerken. Slechts 19 procent van de ondervraagden maakt minstens één keer per dag gebruik van de applicaties, terwijl 60 procent dagelijks zijn sociale netwerksites raadpleegt of aanpast. Ook wordt opgemerkt dat 12 procent van de respondenten gestopt is met het gebruik van de applicaties, terwijl bijna niemand met het gebruik van sociale netwerken is gestopt.

Uit het onderzoek blijkt verder dat geolocalisatie-applicaties minder populair zijn bij het vrouwelijk publiek. In die groep blijkt slechts 35 procent gebruik te maken van deze toepassingen. White Horse voegt er aan toe dat meer dan 99 procent van de gebruikers van geolocalisatie-applicaties ook een beroep doet op sociale netwerken zoals Facebook. Daarentegen blijkt dat 10 procent van de niet-gebruikers aangeeft ook geen beroep te doen op sociale netwerken.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home