Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, April 19, 2011

Sociale marketeers moeten zich vooral richten op aanbevelingen

Aangestoken door de populariteit van sociale netwerken, proberen vele marketeers campagnes op te zetten die zoveel mogelijk volgelingen en fans proberen te verzamelen, maar daarmee dreigen ze naast de werkelijke kracht van het medium te grijpen. Dat zegt Vijay Pullar, chief executive van gespecialiseerde marketingbureau SocialTwist. Niet het aantal volgelingen, maar hun aanbevelingen naar vrienden moeten volgens Pullar de kern vormen van sociale mediacampagnes.

"Aanbevelingen geven een meerwaarde aan een reclame," merkt Pullar op tegenover het webmagazine BizReport.com. "Wanneer vrienden een product of een merk aanbevelen, is de bestemmeling meer geneigd om op die informatie in te gaan. Anonieme besprekingen en opinies van experts zijn goede platformen om positieve houden te creëren tegenover een product, maar aanbevelingen van vrienden vormen één van de meest efficiënte kanalen om de consument aan te zetten een product of dienst te kopen."

"Vrienden kennen de voorkeuren, interesses en behoeftes van elkaar," stipt Pullar nog aan. "Marketeers die inspelen op die sociale connecties, kunnen hun bereik en potentiële verkopen gevoelig opdrijven. Sociale aanbevelingen verhogen het engagement en de klantentrouw van de consument." Hij voegt er aan toe dat deze sociale marketing bovendien perfect kan inspelen met de huidige populariteit van de couponsites, onder meer door consumenten met kortingen te belonen indien ze aanbevelingen aan een aantal vrienden doorgeven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home