Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, April 19, 2011

Connectie met anderen belangrijkste meerwaarde geolocalisatie

Gebruikers van geolocalisatie op basis van smartphones zien de connectie met andere personen als het belangrijkste voordeel van de technologie. Dat is de conclusie van een rapport van het digitale marketingbureau White Horse. Volgens de onderzoekers noemt 41 procent van de smartphone-bezitters de connectie-mogelijkheden met personen die ze kennen of zouden kunnen ontmoeten, als de belangrijkste meerwaarde die door geolocalisatie-toepassingen wordt geboden.

Op de tweede plaats volgen het vinden van locaties die vertrouwd worden door kennissen van de smartphone-bezitter (21 procent). Verder volgen een inzicht in het reispatroon (17 procent), besparingen door kortingsacties (8 procent), de praktische kennis van een nieuwe technologie (6 procent) en het bereiken van belangrijke mijlpalen in een videogame (4 procent). Uit het onderzoek blijkt verder dat 39 procent van de gebruikers minstens één geolocalisatie-applicatie gebruikt.

Er wordt aan toegevoegd dat 56 procent van de smartphone-bezitters het bestaan van geolocalisatie-applicaties kent. Bezorgdheid over de privacy vormt de belangrijkste barrière om van deze applicaties gebruik te maken (33 procent). Een andere groep echter heeft geen behoefte of interesse in de technologie of ziet er het voordeel niet van in (26 procent) of zegt dat de toepassing al door hun huidige smartphone-gebruik wordt gedekt (20 procent). Ook zegt 6 procent geen tijd te hebben om de mogelijkheden van de applicatie te verkennen, terwijl 3 procent de technologie storend vindt voor anderen.

Tenslotte zegt 2 procent in een kleine gemeenschap te leven waar geolocalisatie overbodig is.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home