Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, April 23, 2011

Omzet Chinese mobiele reclame staat voor verdubbeling

In China zal de omzet van de mobiele reclame de volgende drie jaar meer dan verdubbelen tot 1,16 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Er wordt daarbij gewag gemaakt van een groei met 158 procent. Daarmee kent de mobiele reclamemarkt in China een grotere groei dan in Verenigde Staten, waar over dezelfde periode een stijging met 131 procent tot 2,55 miljard dollar in het vooruitzicht wordt gesteld.

"De Chinese online markt schakelt steeds meer over naar mobiele platformen," merkt het persbureau Bloomberg op. "De volgende drie jaar zal het Chinese mobiele internet met ongeveer 200 miljoen gebruikers groeien. Volgens eMarketer zullen op dat ogenblik 518 miljoen consumenten op het Chinese mobiele internet actief zijn." Daarbij wordt opgemerkt dat mobiele platformen voor consumenten in China en andere groeimarkten de belangrijkste toegang vormen tot het internet.

"Adverteerders zullen in die groeimarkten dan ook meer beroep doen op mobiele technologieën dan in meer mature regio's, waar de computer-penetratie gevoelig hoger ligt," merkt Noah Elkin, analist bij eMarketer, op. De onderzoekers merken op dat opkomende markten voor mobiele reclame - zoals India, Brazilië en Rusland - zelfs een grotere groei laten optekenen dan China. Daarbij zouden India en Rusland ruim een verdrievoudiging tot respectievelijk 190 miljoen dollar en 72 miljoen dollar laten optekenen, terwijl Brazilië zelfs een vervijfvoudiging tot 117 miljoen dollar zou kennen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home