Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 25, 2011

Dubai Mall bijna aan 50 miljoen bezoekers per jaar

De Dubai Mall, één van de grootste shoppingcentra van de wereld, heeft het voorbije jaar meer dan 47 miljoen bezoekers ontvangen. Dat is een stijging met 27 procent tegenover het jaar voordien, ondanks de negatieve invloed van de economische crisis. Exploitant Emaar maakte geen omzetcijfers voor het shoppencenter bekend, maar uit cijfers blijkt dat de retaildivisie van de groep het voorbije jaar een omzet heeft gerealiseerd van 517 miljoen dollar.

"Opvallend is dat de andere shoppingcentra in Dubai het aantal bezoekers slechts in beperkte mate kon opdrijven," meldt het magazine Arabian Business. "De Mall of the Emirates van Majid Al Futtaim werd geconfronteerd met een terugval van 1,3 procent tot 31 miljoen bezoekers. Ook Dubai Festival City, eveneens van Al Futtaim, liet slechts een stijging met 1 procent optekenen tot 24 miljoen bezoekers. Het Mirdif City Centre, dat pas één jaar operationeel is, meldde 20 miljoen bezoekers."

Uit een onderzoek van de vastgoedgroep CB Richard Ellis blijkt dat Dubai naast Londen voor internationale retailers de populairste locatie is om zijn activiteiten verder uit te breiden. Daarbij werd opgemerkt dat 58 procent van de internationale retailers een aanwezigheid heeft op de Britse markt, gevolgd door Dubai met 54 procent en de Verenigde Staten met 50 procent. Ook Saudi-Arabië (elfde) en Koeweit (veertiende) blijven belangrijke locaties voor internationale retailers.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home