Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, April 26, 2011

People meest populaire magazine bij Amerikaanse rijken

Rijke consumenten houden er onverwachte leesgewoonten op na. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau GfK bij Amerikaanse gezinnen met een jaarinkomen van minstens 250.000 dollar. De meest gelezen publicatie bij de Amerikaanse welgestelde consumenten is het magazine People, dat door 26 procent van de rijkere Amerikanen wordt gelezen. Op de tweede plaatst staat echter The Costco Connection, het magazine van de goedkope Amerikaanse retailketen Costco. Volgens het onderzoek wordt Costco Connection door 26 procent van de Amerikaanse rijkere gezinnen gelezen.

Op de derde plaats staat National Geographic (17 procent), gevolgd door Better Homes & Gardens (17 procent), Time (16 procent), het seniorenmagazine AARP The Magazine (15 procent), Consumer Reports (12 procent), Sports Illustrated (11 procent), In Style (11 procent) en Readers Digest (10 procent). Zelf zeggen de Amerikaanse rijken de grootste voorkeur te hebben voor The New Yorker (57 procent), gevolgd door Wine Spectator (48 procent), National Geographic (45 procent), The Economist (44 procent), Architectural Digest (39 procent), Southern Living (38 procent), Conde Nast Traveller (38 procent), GQ (34 procent) en Consumer Reports (31 procent).

"De onderzoekers merken echter op dat de meeste leestijd wordt besteed aan het magazine Forbes," aldus het magazine Adweek. "In totaal wordt aan de lectuur van Forbes 59 minuten besteed, gevolgd door The Economist (57 minuten), Money (55 minuten), Golf Digest (55 minuten), Fortune (52 minuten), Consumer Reports (51 minuten), Men's Health (50 minuten), National Geografic (50 minuten) en Bloomberg Businessweek (49 minuten). Adweek merkt op dat alleen Consumer Reports en National Geographic de top tien van de drie verschillende lijsten halen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home