Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, April 29, 2011

Consument stelt concrete vakantiebeslissingen uit

De consument begint wel te denken aan een zomervakantie, maar concrete plannen of boekingen worden uitgesteld. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau AdGenesis. Dat kan volgens de onderzoekers een negatieve impact hebben op de toeristische sector. Hoe langer de consumenten een beslissing uitstellen, hoe groter volgens AdGenesis de kans immers wordt dat een lange vakantie zal worden overgeslagen, vooral wanneer de benzineprijzen zouden blijven stijgen.

"Veel Amerikanen denken wel aan een zomervakantie, maar daar blijft het voorlopig bij," merken de onderzoekers op. Daarbij wordt aangevoerd dat tot nu toe 15 procent van de Amerikaanse consumenten al een zomervakantie hebben geboekt, maar 25 procent is nog niet zeker. Er wordt aan toegevoegd dat 20 procent al besloten heeft dat de zomervakantie dit jaar overgeslagen zal worden. Een groep van 40 procent tenslotte heeft wel vakantieplannen, maar heeft nog geen definitieve boeking gedaan.

Er wordt aan toegevoegd dat één op drie Amerikaanse consument dit jaar evenveel vakantie wil nemen dan vorig jaar. Even grote groepen zeggen van plan te zijn om minder of meer te reizen dan vorig jaar. "Maar indien de benzineprijzen blijven stijgen, zou een belangrijke groep er uiteindelijk kunnen van afzien om daadwerkelijk te boeken," stippen de onderzoekers aan. Er wordt wel opgemerkt dat jongeren dit jaar meer van plan zijn om te reizen dan ouderen, al wordt daarbij wellicht meer gebruik gemaakt van goedkopere formules.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home