Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 09, 2011

India snelstgroeiende reclamemarkt van de wereld

India wordt de snelst groeiende reclamemarkt van de wereld. Dat blijkt uit cijfers van het webmagazine Warc.com. Daarbij wordt voor dit en volgend jaar telkens een groei met 18,5 procent in het vooruitzicht gesteld. In het rapport wordt opgemerkt dat vooral de groeimarkten Brazilië, Rusland, India en China het verdere herstel van de internationale reclamemarkt zullen dragen. Wereldwijd wordt er voor dit jaar een stijging met 4,6 procent voorspeld, terwijl voor volgend jaar gewag gemaakt wordt van een verdere toename met 5,5 procent.

"De opkomende markten en het internet, dat dit jaar dubbel zo snel zal groeien dan de andere reclamemedia, vormen de belangrijkste motoren van de groei in de reclamesector," merkt Warc.com op. In China wordt dit jaar een groei met 12,5 procent verwacht, terwijl Rusland en Brazilië een stijging met 11 procent zouden laten optekenen. In de Verenigde Staten wordt voor dit jaar een stijging met 3,5 procent verwacht. Volgend jaar zou die trend zich verder doorzetten met een groei van 4,5 procent.

De kleinste groei zal volgens het rapport worden opgetekend in Japan, waar de omzet van de reclamesector dit jaar slechts met 1,2 procent zou toenemen. Er wordt aan toegevoegd dat ook in Europa de groei relatief beperkt zal blijven, met een toename van 3,4 procent in Italië, gevolgd door Duitsland (3,3 procent) en Groot-Brittannië en Frankrijk (2,8 procent). De Verenigde Staten blijven wel veruit de grootste reclamemarkt van de wereld, gevolgd door Japan. In de loop van dit jaar zal China de vierde plaats veroveren op Groot-Brittannië en volgend jaar ook Duitsland van de derde plaats verdrijven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home