Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 08, 2011

Europese vrouwen besteden 50 procent meer tijd aan sociale netwerken

Europese vrouwen spenderen 50 procent meer tijd op sociale netwerken dan mannen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. De onderzoekers stelden daarbij vast dat Europese vrouwen gemiddeld 24,3 procent van hun online activiteit besteden aan sociale netwerken. Bij Europese mannen zouden sociale netwerken slechts 16,8 procent van de totale online tijd vertegenwoordigen. Beide groepen zijn echter actiever op sociale netwerken dan hun internationale collega's.

Wereldwijd besteden vrouwen slechts 20 procent van hun online tijd aan sociale netwerken en bij mannen zakt dat tot 13,1 procent. Verder wordt opgemerkt dat de gebruikers van sociale netwerken in Europa gemiddeld ook jonger zijn dan in de rest van de wereld. Daarbij wordt opgemerkt dat de leeftijdsgroep tussen vijftien en vierentwintig jaar 25,3 procent van de totale Europese populatie van sociale netwerken vertegenwoordigden, gevolgd door de groep van vijfentwintig tot vierendertig jaar (24,3 procent).

De onderzoekers voegen er aan toe dat het Europees bezoek aan Facebook en Twitter ongeveer een weerspiegeling vormt van de internationale populaties, maar LinkedIn blijkt in Europa een ouder profiel te hebben. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 10,4 procent van de Europese LinkedIn-gebruikers jonger dan 25 jaar is, terwijl de helft van de populatie gesitueerd is in de groep tussen vijfendertig en vierenvijftig jaar. Dat is volgens ComScore een logische vaststelling, gezien de professionele oriƫntatie van de website.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home