Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 08, 2011

Goede vooruitzichten voor Chinese luxesector

Producenten van luxegoederen en buitenlandse automerken zullen tijdens de eerste helft van dit jaar een belangrijke omzetgroei kunnen realiseren door een groeiende vraag bij de rijke Chinese klasse. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Prosper China. Daarbij wordt opgemerkt dat 59,5 procent van de Chinese consumenten met een minimum-inkomen van ruim 10.000 euro per jaar optimistisch is over de economische vooruitzichten tijdens de eerste helft van dit jaar, al was dat vorig jaar nog 66,3 procent.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 61,5 procent van de rijkste Chinese consumenten toegeven praktischer en realistischer te zijn geworden in hun aankoop. Daar werd vorig jaar een score van 58,5 procent opgetekend. Verder wordt opgemerkt dat 40 procent van de begoede Chinezen van plan is om in de nabije toekomst een computer te kopen of in een vakantie te investeren. De grootste populariteit is echter weggelegd voor digitale camera's, juwelen, horloges, huishoudelijke toestellen en meubilair.

Anderzijds is er minder belangstelling in televisie-toestellen, vastgoed, doe-het-zelf pakketten en dvd-spelers. Anderzijds blijkt dat 34,1 procent van de ondervraagden van plan is om de volgende zes maanden een nieuwe auto te kopen. Daarbij gaat de grootste belangstelling naar Audi (15 procent), gevolgd door BMW (10 procent), Buick (9,4 procent), Volkswagen (9,3 procent) en Honda (7 procent). Opgemerkt wordt dat Chinees marktleider Volkswagen daardoor in de toekomst onder druk zou kunnen komen te staan.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home