Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 08, 2011

Invloed blogs groeit op lange termijn

In een aantal sectoren hebben blogs op langere termijn een grotere invloed dan traditionele media. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de Amerikaanse Stanford University. Daarbij wordt opgemerkt dat blogs vooral in sectoren zoals entertainment en technologie een belangrijke impact op langere termijn hebben. De onderzoekers stellen dat berichten in de traditionele media onmiddellijk na publicatie hun piek aan belangstelling kennen, maar berichten van bloggers kennen volgens de studie over een langere periode verscheidene pieken in populariteit.

"Er is volgens de onderzoekers een belangrijke reden voor de lange levensduur van de berichtgeving van bloggers," merkt het webmagazine Bizreport.com op. "Daarbij wordt opgemerkt dat deze bloggers vaak een heel doelgericht publiek hebben." De onderzoekers voegen er aan toe dat het publiek van deze blogs meestal veel kleiner is dan het aantal gebruikers van traditionele media, maar vaak bijzonder geëngageerd is en ook meer tijd besteedt aan de bespreking van berichten.

"De berichten van traditionele media kennen onmiddellijk na de publicatie een massale belangstelling van miljoenen mensen die het artikel mogelijk zullen lezen, maar vaak wordt daarbij niet het echte doelpubliek bereikt en de trafiek valt ook meestal snel weg," merkt Bizreport.com nog op. Het webmagazine Socialfresh.com voegt er aan toe dat zowel traditionele media als bloggers een belangrijke meerwaarde kunnen betekenen voor het bedrijfsleden. Er wordt echter opgemerkt dat de waarde van blogs op lange termijn groeit, terwijl traditionele media ongeveer status-quo blijven.

Labels: , ,

1 Comments:

  • At 4:09 PM , Blogger LinnieW said...

    Zijn de onderzoeksresultaten van Stanford ergens terug te vinden?

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home