Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, March 08, 2011

Grotere bereidheid om mobiele games aan te kopen

De consument toont een steeds grotere bereidheid om mobiele games te kopen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Information Solutions Group. Daarbij wordt opgemerkt dat 65 procent van de mobiele gamers in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten van plan is om dit jaar minstens één mobiel game te kopen. Dat is een gevoelige stijging tegenover twee jaar geleden, toen 52 procent aangaf minstens één mobiel game te willen kopen. Bij intensieve mobiele gamers werd een stijging van 59 procent naar 71 procent opgetekend.

Er wordt aan toegevoegd dat 43 procent van de respondenten en 50 procent van de frequente spelers tijdens het voorbije jaar van een gratis proefversie van een mobiel game naar een betalende versie zijn overgestapt. De onderzoekers stellen dat bij de smartphone-bezitters 49 procent naar een betalende versie is overgestapt. Bij de bezitters van een traditionele mobiele telefoon is dat slechts 34 procent. De onderzoekers voegen er aan toe dat er geen noemenswaardige verschillen konden worden opgetekend tussen de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.

In het rapport wordt opgemerkt dat er ook een positieve trend kan worden opgetekend bij het aantal mobiele gamers dat minstens 6 dollar per jaar wil besteden aan videogames voor hun mobiele telefoon. Twee jaar geleden betaalde 41 procent van de gebruikers minstens 6 dollar aan mobiele videogames. Bij frequente gamers liep dat op tot 49 procent. Die cijfers zijn inmiddels opgelopen tot respectievelijk 49 procent en 58 procent en zal volgens de vooruitzichten dit jaar verder stijgen tot respectievelijk 52 procent en 61 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home