Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, March 14, 2011

Consument veroorlooft zich opnieuw luxe-aankoop

De consument begint opnieuw kleine persoonlijke luxeproducten te kopen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van Stores Magazine en BIGResearch. Daarbij wordt opgemerkt dat evenveel consumenten in december vorig jaar een restaurantbezoek, een dagelijkse kop gourmet-koffie en een bezoek aan de kapper even noodzakelijk vinden als tijdens dezelfde maand twee jaar voordien. Eén jaar geleden lagen die cijfers volgens de onderzoekers gevoelig lager.

Er wordt opgemerkt dat 42,1 procent van de Amerikaanse consumenten een bezoek aan de kapper noodzakelijk vindt. Dat is zelfs beter dan twee jaar geleden, toen slechts een score van 40 procent werd opgetekend. "De scores voor de dagelijkse koffie en het restaurant lagen in december vorig jaar hoger dan het jaar voordien, maar nog wel licht onder het niveau van het jaar daarvoor," merken de onderzoekers op. "Bovendien blijkt 22,9 procent van de consumenten zijn mobiele telefoon, tablets en eReaders onaantastbaar te noemen, tegenover 12,3 procent twee jaar geleden."

De onderzoekers voegen er aan toe dat 81,5 procent van de Amerikaanse consument zijn internet-verbinding onaantastbaar noemt. Dat cijfer is opmerkelijk genoeg over de hele periode nagenoeg ongewijzigd gebleven. Er wordt ook opgemerkt dat er een aantal duidelijke verschillen kunnen worden opgetekend tussen mannen en vrouwen. "Mannen zijn onder meer minder bereid om toegevingen te doen op het gebied van televisie en sociale clubs, maar vinden restaurants, mobiele telefoon en internet minder belangrijk dan vrouwen," wordt er opgemerkt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home