Lesomgeving belangrijk voor mentale gezondheid kinderen
Een slechte lesomgeving heeft een belangrijke impact op de mentale gezondheid van studenten. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Maryland. De onderzoekers merken op dat onder meer een gebrek aan middelen of gedemotiveerde leerkrachten bij de studenten tot frustraties en ontmoediging kunnen leiden. Er wordt aan toegevoegd dat het onderzoek duidelijk aantoont dat onderwijsinstellingen en leerkrachten een belangrijke rol spelen in de mentale gezondheid van kinderen.
"Het onderzoek wil niet beweren dat een klasomgeving met een aantal problemen een rechtstreekse impact zal hebben op de mentale gezondheid van leerlingen," voert onderzoeksleider Melissa Milkie, professor sociologie aan de University of Maryland, aan. "Maar een lesomgeving die niet op voldoende middelen kan terugvallen, zou bij studenten tot frustraties kunnen leiden. Bovendien zouden ook leerkrachten minder gemotiveerd kunnen raken, omdat ze een aantal cruciale ondersteunende elementen moeten missen."
"De maatschappij besteedt minder aandacht aan de mentale impact van het onderwijs dan aan de academische resultaten," merkt Milke nog op. "Het is dan ook belangrijk dat leerkrachten van hun collega's en directies de nodige ondersteuning en aanmoediging krijgen die hen in staat stellen om een klasomgeving te creëren die kinderen helpt om open te bloeien. Indien leerkrachten zich gestresseerd voelen, dreigt dat ook overgedragen te worden op de kinderen."
"Het onderzoek wil niet beweren dat een klasomgeving met een aantal problemen een rechtstreekse impact zal hebben op de mentale gezondheid van leerlingen," voert onderzoeksleider Melissa Milkie, professor sociologie aan de University of Maryland, aan. "Maar een lesomgeving die niet op voldoende middelen kan terugvallen, zou bij studenten tot frustraties kunnen leiden. Bovendien zouden ook leerkrachten minder gemotiveerd kunnen raken, omdat ze een aantal cruciale ondersteunende elementen moeten missen."
"De maatschappij besteedt minder aandacht aan de mentale impact van het onderwijs dan aan de academische resultaten," merkt Milke nog op. "Het is dan ook belangrijk dat leerkrachten van hun collega's en directies de nodige ondersteuning en aanmoediging krijgen die hen in staat stellen om een klasomgeving te creëren die kinderen helpt om open te bloeien. Indien leerkrachten zich gestresseerd voelen, dreigt dat ook overgedragen te worden op de kinderen."
Labels: gezondheid, onderwijs
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home