Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, March 12, 2011

Tablets creëren extra omgeving voor televisie-programmering

Een groot gedeelte van de consumentengroep is geïnteresseerd in een zogenaamde multiscreen-beleving, die hen gemakkelijk toelaat om content op een waaier van platformen te bekijken. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van videoverdeler Quickplay Media en het onderzoeksbureau Zoomberg. Daarbij wordt opgemerkt dat 58 procent van de respondenten televisie-programma's op één platform bekijken, maar vervolgens naadloos willen overschakelen naar hun smartphone of computer.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 61 procent van de respondenten toegeeft meer content op een mobiel platform te bekijken dan twaalf maanden geleden. Voor 42 procent van de ondervraagden is dat een wekelijkse gewoonte, tegenover 11 procent vorig jaar. Een groep van 22 procent zegt echter nagenoeg dagelijks mobiele content te bekijken, tegenover 7 procent vorig jaar. Er wordt aan toegevoegd dat 25 procent mobiele content thuis bekijkt, tegenover 16 procent vorig jaar. Dat is volgens de onderzoekers te wijten aan de invloed van tablets.

Daarnaast gebruikt 27 procent mobiele content onderweg, terwijl 16 procent van het mobiele aanbod gebruik maakt om tijd op te vullen die anders verloren zou gaan. Bij de bezitters van een tablet blijkt bijna 60 procent een televisie-programma of complete speelfilm bekeken te hebben, terwijl 44 procent gewag maakt van een half uur ononderbroken programmering. De onderzoekers stellen dan ook dat tablets unieke nieuwe mogelijkheden bieden voor televisie-programmering.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home