Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, March 12, 2011

Senioren groeipijler Canadese sociale netwerken

Vijfenvijftigplussers vormen de belangrijkste groeipijlers van sociale netwerken. Dat is de conclusie van een Canadees onderzoek van het bureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat bij Canadese vijfenvijftigplussers een groei met 48 procent kan worden opgetekend in het gebruik van sociale netwerken. Vijfenvijftigplussers vormen nu 18 procent van de totale Canadese populatie van sociale netwerken. Bij Canadese jongeren tot zeventien jaar werd daarentegen een terugval van 18 procent opgemerkt, gekoppeld aan een daling met 7 procent in de groep tussen achttien en vierentwintig jaar.

In de leeftijdscategorie tussen vijfentwintig en vierenvijftig jaar werd volgens ComScore een lichte toename opgetekend. Deze groep vertegenwoordigt 55 procent van de totale Canadese populatie van de sociale netwerken. De onderzoekers voegen er aan toe dat het gebruik van sociale netwerken in Canada op één jaar met 13 procent is gestegen tot 24 miljoen unieke gebruikers. Er wordt aan toegevoegd dat het bezoek aan blogs met 9 procent steeg tot bijna 18 miljoen gebruikers.

Met meer dan 20 miljoen gebruikers is Facebook ook in Canada duidelijk marktleider. Het aantal unieke gebruikers steeg met 7 procent, maar het aantal minuten kende een terugval met 4 procent. Blogger volgt op de tweede plaats met ongeveer 10 miljoen gebruikers. De grootste groei is echter voor Technorati, dat op de vierde plaats staat, maar het aantal unieke gebruikers op één jaar tijd met 40 procent zag stijgen. MySpace, dat op een elfde plaats volgt, was met een daling van 42 procent de grootste verliezer.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home