Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, March 11, 2011

Amerikaanse autobestuurder denkt in eerste plaats aan Ford

Ford was het voorbije jaar opnieuw het eerste merk dat bij het Amerikaanse publiek het eerst in gedachten kwam wanneer een nieuwe wagen moest worden gekocht. Dat is de conclusie van een rapport van autoconsulent Kelley Blue. Daarbij wordt wordt opgemerkt dat Ford het hele jaar de eerste plaats innam, op uitzondering van het derde kwartaal. Toen eiste Toyota tijdelijk opnieuw de eerste plaats op die het Japanse merk lange tijd had bezet. Over het hele jaar deelt Toyota met Chevrolet de tweede plaats.

"De vernieuwde productfolio, een sterke zakelijke strategie en een intelligente marketing hebben Ford geholpen opnieuw de eerste plaats in de gedachten van de Amerikaanse consument te winnen," merkt Kelley Blue op. "Verwacht mag dan ook worden dat Ford op de Amerikaanse markt een uitstekend jaar tegemoet gaat." Ford haalde in het onderzoek van Kelley Blue een score van 29 procent, gevolgd door Chevrolet en Toyota (22 procent). Daarna volgen Honda (21 procent), Nissan (13 procent), Hyundai en BMW (11 procent).

Kelley Blue merkt op dat de Amerikaanse autoconsument op dit ogenblik in de eerste plaats belang hecht aan levensduur en betrouwbaarheid, gevolgd door brandstof-efficiƫntie, comfort, prestaties en veiligheid. In het rapport wordt opgemerkt dat Ford ook in het truck-segment al negen opeenvolgende kwartalen de eerste plaats bekleedt. Het merk staat bovendien ook op de eerste plaats in het suv-segment. Ford realiseerde vorig jaar al een winst van 6,56 miljard dollar.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home