American Idol meest succesvolle Amerikaanse televisiereclame
American Idol heeft van alle Amerikaanse televisie-programma's het voorbije jaar de meeste reclame-inkomsten gerealiseerd. Dat blijkt uit een studie van het magazine Forbes. De zangwedstrijd boekte tijdens het voorbije seizoen ongeveer 7,1 miljoen dollar reclame-opbrengsten per half uur uitzending. De gewezen comedy-show Two and A Half Men van Charlie Sheen volgde met 2,9 miljoen dollar op de tweede plaats. Er wordt wel opgemerkt dat de inkomsten van American Idol 1 miljoen dollar minder waren dan het jaar voordien.
De top vijf wordt rond gemaakt door Desperate Housewives (2,74 miljoen dollar), Grey's Anatomy (2,67 miljoen dollar) en Dancing With The Stars (2,67 miljoen dollar). Het inmiddels gestopte Lost volgde op een zesde plaats met 2,6 miljoen dollar. In de top tien staan verder nog The Big Bang Theory, Mike and Molly, 24 en tenslotte Private Practice, een spinoff van Grey's Anatomy. Het is volgens de onderzoekers niet zeker dat Two and A Half Men ook in de toekomst zijn succes zal kunnen blijven behouden.
"Charlie Sheen werd inmiddels de laan uitgestuurd en het valt af te wachten welke impact dat zal hebben op de aantrekkingskracht van het programma," wordt er opgemerkt. "De show was immers opgebouwd rond het samenspel tussen twee contrasterende personages. Indien één van die twee partijen wordt weggenomen, krijgt de show een totaal ander karakter. In het begin zal er wel nieuwsgierigheid zijn bij het publiek, maar na enkele afleveringen zal het programma zijn eigen waarde moeten bewijzen."
De top vijf wordt rond gemaakt door Desperate Housewives (2,74 miljoen dollar), Grey's Anatomy (2,67 miljoen dollar) en Dancing With The Stars (2,67 miljoen dollar). Het inmiddels gestopte Lost volgde op een zesde plaats met 2,6 miljoen dollar. In de top tien staan verder nog The Big Bang Theory, Mike and Molly, 24 en tenslotte Private Practice, een spinoff van Grey's Anatomy. Het is volgens de onderzoekers niet zeker dat Two and A Half Men ook in de toekomst zijn succes zal kunnen blijven behouden.
"Charlie Sheen werd inmiddels de laan uitgestuurd en het valt af te wachten welke impact dat zal hebben op de aantrekkingskracht van het programma," wordt er opgemerkt. "De show was immers opgebouwd rond het samenspel tussen twee contrasterende personages. Indien één van die twee partijen wordt weggenomen, krijgt de show een totaal ander karakter. In het begin zal er wel nieuwsgierigheid zijn bij het publiek, maar na enkele afleveringen zal het programma zijn eigen waarde moeten bewijzen."
Labels: American Idol, reclame, televisie
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home