Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, March 18, 2011

Hotelkamer is verlengde van kantoor geworden

Meer dan de helft van de zakelijke reizigers maken gebruik van mobiele technologie om hun verplaatsing te regelen. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Travelport. Bovendien blijkt nog een grotere groep te verwachten dat hun verblijfsaccommodatie tegemoet komt aan hun zakelijke communicatiebehoeften. Dat leidt volgens de onderzoekers dat hotelkamers niet langer een rustplek zijn, maar een verlengde van het kantoor zijn geworden.

"Zakelijke reizigers vertrouwen steeds meer op mobiele technologieën om hotels te selecteren en kamers te boeken," merken de onderzoekers op. "Maar daar stoppen hun behoeftes echter niet. Onder meer zegt 80 procent een mobiele applicatie te wensen die restaurants en bars in de omgeving van hun hotel aangeeft. Bovendien streeft 67 procent naar een gelijkaardige applicatie die meer informatie verstrekt over recreatieve mogelijkheden in de directe omgeving."

"Bovendien wensen zakelijke reizigers een aanbod dat hen toelaat om tijdens hun verblijf in het hotel gemakkelijk verder te werken," wordt er aan toegevoegd. "Voor 71 procent is draadloos internet een belangrijk aanbod voor hotels. Volgens 82 procent zal draadloos internet over vijf jaar in alle hotelkamers worden aangeboden." Travelport merkt dan ook op dat de hotels zich aan deze trend aanpassen en de nodige voorzieningen aanbieden om de zakelijke reiziger optimaal ten dienste te zijn.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home