Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, March 19, 2011

Amerikaanse reclamesector groeit met 6,5 procent

De Amerikaanse reclamesector heeft het voorbije jaar een groei met 6,5 procent tot 131 miljard dollar gerealiseerd. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Kantar Media. De onderzoekers voegen er aan toe dat tijdens het vierde kwartaal van het jaar een groei met 7 procent werd opgetekend. Onderzoeker Jon Swallen merkt echter wel op dat niet alle sectoren op dezelfde manier van die groei hebben kunnen profiteren.

Kantar Media merkt op dat de televisiereclame in de Verenigde Staten het voorbije jaar een groei met 10,3 procent heeft laten optekenen. De krantensector kende daarentegen een terugval met 3,5 procent, waarbij de groei van 2,7 procent bij de nationale kranten en 2 procent bij de Spaanstalige kranten werd tenietgedaan door een terugval met 4,6 procent bij de lokale uitgaven. De magazines lieten een stijging met 2,9 procent optekenen, terwijl radio een groei met 7,6 procent liet optekenen en buitenreclame met 9,6 procent steeg. Het internet liet een stijging met 9,9 procent optekenen.

"Televisie heeft zijn verliezen van de economische crisis kunnen goedmaken, maar een aantal andere reclamesectoren zitten nog altijd 15 procent tot 20 procent onder hun recordniveaus van drie jaar geleden," merkt Kantar Media op. Er wordt aan toegevoegd dat de tien grootste adverteerders hun gezamenlijk budget met 3,7 procent opdreven tot 16,3 miljard dollar, terwijl de honderd grootste adverteerders een stijging met 8,8 procent lieten optekenen. De honderd grootste adverteerders vertegenwoordigen nagenoeg de helft van de totale Amerikaanse reclamebestedingen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home