Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 06, 2011

Aziatische e-commerce blijft groeien

De bestedingen aan e-commerce in de belangrijkste Aziatische markten zijn het voorbije jaar verder gegroeid. Dat is de conclusie van een studie van de financiële dienstverlener Visa en het onderzoeksbureau Nielsen. Daaruit bleek dat 87 procent van de Aziatische consumenten het voorbije jaar online producten of diensten heeft aangekocht. In China stijgt dat tot 98 procent, gevolgd door Taiwan met 97 procent. De onderzoekers stellen dat er een duidelijk verband kan gelegd worden met de toenemende bestedingskracht van de Chinese consumenten.

Gemiddeld besteedde de Aziatische consument vorig jaar 2.086 dollar aan online aankopen. Hier neemt Taiwan de eerste plaats in met een gemiddeld bedrag van 4.041 dollar. In China bedragen de gemiddelde bestedingen 2.557 dollar, gevolgd door Maleisië met 2.006 dollar en Thailand met 1.763 dollar. Verder volgen Indonesië met 1.572 dollar en India met 1.547 dollar. India staat met een penetratie van 89 procent nochtans op de derde plaats in het gebruik van e-commerce.

De reissector vormt met een gemiddelde besteding van 550 dollar de belangrijkste categorie van de Aziatische e-commerce. Effectenhandel volgt op de tweede plaats met 320 dollar, gevolgd door elektrische producten met 166 dollar. Daarna volgen financiële diensten met 92 dollar en computer-hardware met 75 dollar. De onderzoekers merken op dat het boeken van vliegtuigtickets, de aankoop van financiële diensten en elektrische apparaten even gewoon is geworden dan een bezoek aan de fysieke winkel. Vele consumenten vinden het internet gebruiksvriendelijker.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home