Ford gaat nog meer inzetten op digitale reclame
De Amerikaanse autoconstructeur Ford Motor gaat in de toekomst meer budgetten vrijmaken voor sociale media zoals Facebook, Twitter en YouTube. Dat heeft Jim Farley, marketing-topman van de Amerikaanse constructeur gezegd. Ford Motor zou daarbij gevoelig meer besteden aan sociale media dan aan Super Bowl, het jaarlijkse hoogtepunt van televisie en reclame in de Verenigde Staten. Televisiereclame voor de Super Bowl kost tot 3 miljoen dollar voor een spot van dertig seconden. Farley zegt echter dat de consument evenveel tijd besteedt aan de smartphone en het internet als aan televisie en het is volgens hem normaal dat een adverteerder dat publiek volgt.
"Sinds Farley drie jaar geleden van Toyota naar Ford Motor is overgestapt, heeft de Amerikaanse constructeur meer in nieuwe digitale reclame, met inbegrip van websites en sociale media, geïnvesteerd dan alle concurrenten," merkt het persbureau Reuters op. "Farley gaat ervan uit dat Ford platformen zoals Facebook en Twitter zal kunnen gebruiken om de mond-aan-mond reclame, die typisch is voor de autosector, te versnellen. Bovendien verwacht hij dat de autobouwer daardoor een jonger en financieel krachtiger publiek zal kunnen aantrekken." De verkoop van Ford op zijn Amerikaanse thuismarkt is dit jaar al met 22 procent gestegen. Dat is twee keer zo hoog dan het gemiddelde van de sector.
Onder Farley investeert Ford ongeveer 25 procent van zijn totale reclamebudget aan digitale media. De totale economie zou volgens een aantal waarnemers pas over twee jaar slechts de helft van dat niveau halen. Jim Farley wordt door velen bestempeld als de opvolger van huidig chief executive Alan Mulally. De analisten wijzen er daarbij op dat Ford sinds de komst van Farley een totale imago-verandering heeft ondergaan. Daarbij wordt opgemerkt dat Ford van alle merken de voorbije twee jaar het meest aan kwaliteits-imago heeft gewonnen bij het Amerikaanse publiek. Farley zelf noemt de Super Bowl vooral een schitterend reclame-platform voor onbekende merken.
"Sinds Farley drie jaar geleden van Toyota naar Ford Motor is overgestapt, heeft de Amerikaanse constructeur meer in nieuwe digitale reclame, met inbegrip van websites en sociale media, geïnvesteerd dan alle concurrenten," merkt het persbureau Reuters op. "Farley gaat ervan uit dat Ford platformen zoals Facebook en Twitter zal kunnen gebruiken om de mond-aan-mond reclame, die typisch is voor de autosector, te versnellen. Bovendien verwacht hij dat de autobouwer daardoor een jonger en financieel krachtiger publiek zal kunnen aantrekken." De verkoop van Ford op zijn Amerikaanse thuismarkt is dit jaar al met 22 procent gestegen. Dat is twee keer zo hoog dan het gemiddelde van de sector.
Onder Farley investeert Ford ongeveer 25 procent van zijn totale reclamebudget aan digitale media. De totale economie zou volgens een aantal waarnemers pas over twee jaar slechts de helft van dat niveau halen. Jim Farley wordt door velen bestempeld als de opvolger van huidig chief executive Alan Mulally. De analisten wijzen er daarbij op dat Ford sinds de komst van Farley een totale imago-verandering heeft ondergaan. Daarbij wordt opgemerkt dat Ford van alle merken de voorbije twee jaar het meest aan kwaliteits-imago heeft gewonnen bij het Amerikaanse publiek. Farley zelf noemt de Super Bowl vooral een schitterend reclame-platform voor onbekende merken.
Labels: digitale media, Ford, reclame
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home