Consumentenelektronica voorspelt goede eindejaarsperiode
De consumentenelektronica zal ook tijdens de volgende eindejaarsperiode de belangrijkste geschenkencategorie vormen. Dat is de conclusie van een rapport van de Amerikaanse Consumer Electronics Association. Uit het onderzoek blijkt dat 32 procent van de consumenten van plan is om dit jaar een elektronica-product te zullen kopen. Verwacht wordt dat de gemiddelde Amerikaan dit jaar gemiddeld 232 dollar aan elektronische geschenken zal besteden. Dat is een stijging met 5 procent tegenover vorig jaar en het hoogste niveau uit de geschiedenis. Op de wenslijst voor de Amerikaanse consument staan laptops en notebooks op de tweede plaats, na geluk en vrede en gevolgd door de iPad. De top vijf wordt rond gemaakt door kledij en een eReader
Er wordt aan toegevoegd dat 66 procent van de consumenten voor zijn elektronica-aankopen naar grote retailers zoals Target en Wal-Mart zal stappen. Er wordt aan toegevoegd dat die trend bij gezinnen met een jaarinkomen van meer dan 75.000 dollar nog meer uitgesproken is. Daarnaast zegt 60 procent van plan te zijn om aankopen te doen in gespecialiseerde elektronica-ketens zoals Best Buy. Het internet zou 46 procent van de elektronica-consumenten aantrekken, terwijl 40 procent van plan is om aankopen te doen bij een grootverdeler. Er wordt aan toegevoegd dat de respondenten bij elektronica zelf liefst een notebook of een laptop zouden krijgen, gevolgd door een iPad en een eReader.
Ook vorig jaar stonden notebooks en laptops helemaal bovenaan op de elektronica-verlanglijst van de Amerikaanse consument. Toen stonden echter nog mobiele muziekdragers op een tweede plaats. Flatscreen-televisie stond toen op de derde plaats. Verder blijkt dat 37 procent van de ondervraagden aangeeft elektronica-geschenken te zullen kopen voor zijn partner of geliefde. Vorig jaar was dat 27 procent. Daarnaast zegt 48 procent de geschenken te kopen voor zijn kinderen, tegenover 43 procent vorig jaar. De onderzoekers wijzen er nog op dat in de algemene verlanglijst van vorig jaar vrede en geluk helemaal naar de vijfde plaats waren teruggevallen.
Er wordt aan toegevoegd dat 66 procent van de consumenten voor zijn elektronica-aankopen naar grote retailers zoals Target en Wal-Mart zal stappen. Er wordt aan toegevoegd dat die trend bij gezinnen met een jaarinkomen van meer dan 75.000 dollar nog meer uitgesproken is. Daarnaast zegt 60 procent van plan te zijn om aankopen te doen in gespecialiseerde elektronica-ketens zoals Best Buy. Het internet zou 46 procent van de elektronica-consumenten aantrekken, terwijl 40 procent van plan is om aankopen te doen bij een grootverdeler. Er wordt aan toegevoegd dat de respondenten bij elektronica zelf liefst een notebook of een laptop zouden krijgen, gevolgd door een iPad en een eReader.
Ook vorig jaar stonden notebooks en laptops helemaal bovenaan op de elektronica-verlanglijst van de Amerikaanse consument. Toen stonden echter nog mobiele muziekdragers op een tweede plaats. Flatscreen-televisie stond toen op de derde plaats. Verder blijkt dat 37 procent van de ondervraagden aangeeft elektronica-geschenken te zullen kopen voor zijn partner of geliefde. Vorig jaar was dat 27 procent. Daarnaast zegt 48 procent de geschenken te kopen voor zijn kinderen, tegenover 43 procent vorig jaar. De onderzoekers wijzen er nog op dat in de algemene verlanglijst van vorig jaar vrede en geluk helemaal naar de vijfde plaats waren teruggevallen.
Labels: elektronica
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home