Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 02, 2010

Amerikaanse farmasector investeert 1 miljard dollar in online reclame

De Amerikaanse farmaceutische sector zal dit jaar 1 miljard dollar uitgeven aan online reclame. Dat is een stijging met 10,6 procent tegenover vorig jaar. Dat bedrag zal de volgende vier jaar verder blijven stijgen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Er wordt echter aan toegevoegd dat de groei beperkt zal blijven tot de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) voor de sector duidelijke richtlijnen voor online reclame-praktijken zal bekend maken, vooral op het gebied van sociale media. De farmasector vertegenwoordigt op dit ogenblik slechts 4 procent van de totale Amerikaanse online reclame.

"De farma-marketeers wachten af," merkt onderzoeksleider Victoria Petrock tegenover het magazine Advertising Age. "De sector probeert weliswaar een aantal strategieën uit, maar weet dat de autoriteiten voorlopig geen strikt afgebakende beleidslijn heeft. Maar zelfs wanneer die richtlijnen er komen, zal er nog altijd een hele tijd uitgeprobeerd moeten worden welke mogelijkheden er binnen die grenzen zijn. De sector beseft dat een online aanwezigheid absoluut noodzakelijk is, maar heeft tot nu toe nog geen doorgedreven inspanningen gedaan om uit te zoeken hoe die markt kan benaderd worden." Tegen het einde van volgend jaar of begin volgend jaar zouden de Amerikaanse autoriteiten met een aantal richtlijnen komen, maar ook dan zullen er wellicht nog vele vragen open blijven.

"Elke enquête toont aan dat consumenten steeds meer online gaan om informatie rond gezondheidszorg te zoeken," aldus een woordvoerder van een farmaceutisch bedrijf tegenover Advertising Age. "Het is echter heel moeilijk om die consumenten te bereiken zonder degelijke richtlijnen, want dan riskeert men een sanctie van de farma-autoriteiten." Uit een onderzoek van het bureau Harris Interactive blijkt dat informatie over gezondheidszorg door 88 procent van de consumenten online wordt gezocht. Ondanks de regulerings-problemen verwacht het reclamebureau Saatchi & Saatchi Wellness dat de sector de vooruitzichten van 1,5 miljard dollar sneller zal halen dan over een periode van vier jaar.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home