Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 03, 2010

Opnieuw reclamegroei bij Amerikaanse magazines

Tijdens het tweede kwartaal hebben de Amerikaanse magazines een reclame-omzet van ongeveer 5,2 miljard dollar opgetekend. Dat is een stijging met 5,7 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Het is de eerste keer in negen kwartalen dat een stijging kon worden gemeld. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Publishers Information Bureau (PIB). In totaal werden tijdens het tweede kwartaal van dit jaar werden 43.427 reclamepagina's geteld. Dat is een stijging met 0,8 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste helft van dit jaar bedroegen de reclame-inkomsten 9,2 miljard dollar. Dat is een stijging met 1,2 procent tegenover de eerste helft van vorig jaar. In totaal werden 78.217 reclame-pagina's opgetekend. Dat is een stijging met 4 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat in zes van de twaalf reclame-sectoren tijdens het tweede kwartaal een groei werd opgetekend. Het gaat om automotive, financiƫn en vastgoed, cosmetica, woninginrichting, technologie en voeding. De grootste groei werd opgetekend door de autosector. Daar steeg de omzet met 41 procent, terwijl het aantal reclame-pagina's met 28 procent steeg. Het is de eerste keer in drie jaar tijd dat in deze categorie een dubbelcijferige groei in omzet en pagina's kon worden opgeteld. Ook financiƫn en vastgoed en cosmetica lieten in omzet en pagina's een dubbelcijferige groei optekenen. Met een omzet van 728,7 miljoen dollar en 4.182 pagina's liet cosmetica de beste prestatie optekenen.

De sector van openbaar vervoer en hotels liet de grootste daling optekenen. De omzet daalde in die sector met 16,2 procent, terwijl het aantal reclame-pagina's met 18,6 procent achteruit ging. De onderzoekers voegen er aan toe dat tijdens het tweede kwartaal van dit jaar honderddertig magazines het aantal reclame-pagina's opdreven. Tijdens dezelfde periode vorig jaar konden slechts vijftien magazines een stijging laten optekenen. Bovendien bleken honderdzesendertig magazines hun reclame-omzet opgedreven te hebben. Tijdens het tweede kwartaal van vorig jaar lieten slechts dertig magazines een omzetstijging optekenen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home