Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 01, 2010

Digitale reclamesector heeft uitstekend halfjaar achter rug

Ondanks een blijvend onzekere economie, heeft de digitale reclamesector in de Verenigde Staten tijdens de eerste helft van dit jaar toch een groei gekend van 47 procent. Dat blijkt uit cijfers van het reclametechnologie-bedrijf Rubicon Project. Daarbij wordt opgemerkt dat ook tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een groei met 25 procent werd opgetekend tegenover de drie maanden voordien. De sector heeft volgens Kara Weber, vice-president marketing bij Rubicon Project, een sterke stijging gekend en blijft die groei ook verder uitbouwen. Gezien de brede waaier technologie-aanbieders en reclamebedrijven die actief zijn op de markt om de inkomsten van offline naar online over te hevelen, is dat volgens Weber geen verrassing.

"Het is voor uitgevers echter belangrijker dan ooit om hun strategieën duidelijk af te lijnen om te concurreren in een bijzonder uitdagende markt," merkt Weber nog op. "Daarbij moeten ze gebruik maken van nieuwe opportuniteiten, maar tegelijkertijd moeten ze de waarde beschermen die ze hebben gecreëerd met kwaliteitsvolle content, een uitgebouwd publiek en een zorgvuldig uitgekozen adverteerders-basis." Er wordt aan toegevoegd dat de Amerikaanse internetgebruiker op dit ogenblik 15 procent display-advertenties toegestuurd krijgt dan één jaar geleden. Display-reclame realiseerde tijdens het eerste kwartaal van dit jaar in de Verenigde Staten een bedrag van 2,7 miljard dollar aan inkomsten.

Uit een onderzoek van Borrell Associates zal de online reclamebesteding dit jaar met 14 procent toenemen tot 45,6 miljard dollar. Volgend jaar zou dat verder stijgen tot 51,9 miljard dollar. Er wordt aan toegevoegd dat lokale online reclame volgend jaar met bijna 18 procent zou stijgen tot 16,1 miljard dollar. Gerichte display-reclame zou volgend jaar een groei met bijna 60 procent kennen tot 10,9 miljard dollar. Terwijl nationale adverteerders het gebruik van gerichte display-reclame volgend jaar met ongeveer 50 procent zouden verhogen, wordt verwacht dat lokale reclame meer dan zal verdubbelen tot 2,3 miljard dollar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home