Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 04, 2010

Vrouwen shoppen op internet tijdens werkuren

Vrouwen grijpen tijdens de werkuren relatief vak naar online shopping. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van AOL Advertising. Daaruit zou blijken dat 40 procent van de vrouwelijke werknemers toegeeft tijdens de werkuren online te shoppen. Gemiddeld besteden vrouwen volgens de onderzoekers tussen vijftien en dertig minuten per dag aan online shopping. Bij moeders, die buiten de werkuren door hun huishoudelijke taken onder grotere tijdsdruk staan, ligt dat cijfer volgens de onderzoekers echter nog hoger. Er wordt aan toegevoegd dat tijdsbesparing en gebruiksvriendelijkheid voor vrouwen de belangrijkste reden vormen om online te shoppen.

Uit het onderzoek van AOL Advertising blijkt dat vrouwen tijdens de werkuren vooral online shoppen om tijd te besparen (53 procent). Maar een belangrijke groep geeft ook toe dat ze online shoppen om de tijd te verdrijven (40 procent). Daarnaast merken de ondervraagden ook op dat ze online shoppen omdat ze het product of de service onmiddellijk nodig hebben (38 procent) of daarvoor thuis geen tijd hebben (20 procent). Een belangrijk gedeelte merkt echter ook op dat ze van werkpauzes gebruik maken om op het internet te winkelen (35 procent). Volgens 54 procent van de vrouwen gebeurt het online shoppen vooral tijdig de middagpauze, terwijl 46 procent verwijst naar andere rustpauzes.

De onderzoekers benadrukken dat adverteerders van de online shopping-patronen gebruik zouden kunnen maken om tijdens die periodes gerichte email-aanbiedingen te versturen. Uit het onderzoek blijkt dat vooral op vrijdag aan online shoppen wordt gedaan (52 procent). Op dinsdag ligt dat cijfer gevoelig lager (27 procent). De onderzoekers merken daarbij op dat adverteerders de hele week gericht zouden kunnen worden in een opbouw naar het einde van de werkweek. Het beste tijdstip om vrouwen te bereiken, ligt tussen elf uur in de ochtend en twee uur in de namiddag. Die periode wordt door 49 procent van de ondervraagde vrouwen aangegeven als het tijdstip waarop ze op het internet winkelen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home