Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 04, 2010

Portals en telecom belangrijkste categorieën mobiele reclame

Portals en telecom vormen de meest populaire categorieën van mobiele reclame. Dat is de conclusie van een rapport van Millennial Media over de mobiele reclame tijdens het tweede kwartaal van dit jaar. Er wordt aan toegevoegd dat portals en directories voor het derde opeenvolgende kwartaal de belangrijkste mobiele reclamecategorieën vormen. Telecommunicatie stond tijdens het eerste kwartaal van dit jaar nog op de derde plaats, maar verdrong tijdens het tweede kwartaal entertainment van de tweede positie. Op de vierde plaats volgt dating, dat tijdens het eerste kwartaal van dit jaar nog op de zevende plaats stond. De financiële sector steeg van de tiende naar de vijfde plaats.

Ook de categorie retail en restaurants kende een belangrijke vooruitgang en steeg van de tiende naar de zevende plaats. Dat is volgens de onderzoekers te wijten aan de uitbouw van databases om klanten te kunnen blijven benaderen, het aanbieden van location-based kortingsbonnen voor de zomerverkopen en vroege investeringen in promoties voor de heropening van de scholen. Op de negende plaats staat de automotive sector. Dat is de enige categorie die tijdens het tweede kwartaal de top tien kon binnendringen. Dat ging ten koste van de farmaceutische sector. De educatieve sector liet de zwaarste terugval optekenen en daalde van de zesde naar de achtste plaats. De reissector daalde van de vierde naar de vijfde plaats.

Uit een onderzoek van het bureau Yankee Group blijkt dat de Amerikaanse consument inmiddels gemiddeld één uur en achttien minuten per dag gebruik maakt van zijn mobiele telefoon. Het gemiddelde internetgebruik bedraagt vier uur en dertien minuten per dag. Televisie en video vertegenwoordigen nog drie uur en zeventien minuten per dag. In totaal besteedt de Amerikaanse consument volgens Yankee Group gemiddeld twaalf uur per dag aan media. Dat is twee uur minder dan het jaar voordien, maar televisie is verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van die terugval. Die cijfers zouden marketeers en adverteerders volgens de onderzoekers moeten aanzetten om meer te investeren in online en mobiele promoties.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home